To pierwsze wydawnictwo w naszej serii nieco inaczej opakowane i zawierające książeczkę o wymiarach 12x12 cm. Książeczka okazała się konieczna dla udokumentowania cyklu działań . Były to : specjalnie zaaranżowane sesje fotograficzne z udziałem fotografika Bogdana Kiwaka, zimowe nagrania terenowe o różnym charakterze ; rejestracja dźwięków otoczenia i kreowanych dźwięków otoczenia, praktyka komponowania w czasie realnym oraz terenowe badanie tego, co najlepiej oddaje autorskie określenie - "soundtaste".
Na realizację utworu "Queen of Snow : Winter Carpathians Soundtaste" złożyły się cząstkowe prace wykonane pomiędzy 2004 a 2007 rokiem!
Warstwa muzyczna to brzmienie zamarzniętego Dunajca, improwizacje głosowe (lamentacje) oraz próbkowanie dźwięku (sampling), zapętlanie próbek (loops) zrealizowane przez Annę Nacher oraz improwizowane partie wykonane na analogowym generatorze Badoog przez Marka Styczyńskiego.
Podczas naszego "soundwalk-u" nad brzeg Dunajca było 15 stopni mrozu! Zarejestrowaliśmy w tych warunkach dźwięki łamiącego się lodu, płynącej kry, śniegu, płynącej w przeręblach przechłodzonej wody, a także brzmienie rozpadania się cieniutkich tafli lodu i odgłosy stukania soplami w grubą pokrywę lodową skuwającą rzekę. Rejestracje dźwięków otoczenia miały na celu uchwycenie zimowego brzmienia Dunajca dla sprecyzowania różnicy pomiędzy brzmieniem otoczenia (środowiska brzmieniowe, krajobraz akustyczny) w lecie i zimie. Takie różnice są postrzegane przez rdzenne kultury i np. u Innuitów dostosowuje się do nich techniki ekspresji : " Inuit vocal techniques underscore this relationship to the environment, especially as regards the acoustic environment" (...) "The summer soundscape is dense compared to winter, when the silence of the ice pack hangs heavily, disturbed only by the whistling wind".- Philippe Le Goff (cytaty z rozdziału katalogu sztuki Innuitów pt. "Innuit -when words take shape").
Utwór, w wersji zanotowanej na płycie, ma 23' 30'' długości i jego początkowy fragment można usłyszeć na www.myspace.com/carpathians.Podczas naszego "soundwalk-u" nad brzeg Dunajca było 15 stopni mrozu! Zarejestrowaliśmy w tych warunkach dźwięki łamiącego się lodu, płynącej kry, śniegu, płynącej w przeręblach przechłodzonej wody, a także brzmienie rozpadania się cieniutkich tafli lodu i odgłosy stukania soplami w grubą pokrywę lodową skuwającą rzekę. Rejestracje dźwięków otoczenia miały na celu uchwycenie zimowego brzmienia Dunajca dla sprecyzowania różnicy pomiędzy brzmieniem otoczenia (środowiska brzmieniowe, krajobraz akustyczny) w lecie i zimie. Takie różnice są postrzegane przez rdzenne kultury i np. u Innuitów dostosowuje się do nich techniki ekspresji : " Inuit vocal techniques underscore this relationship to the environment, especially as regards the acoustic environment" (...) "The summer soundscape is dense compared to winter, when the silence of the ice pack hangs heavily, disturbed only by the whistling wind".- Philippe Le Goff (cytaty z rozdziału katalogu sztuki Innuitów pt. "Innuit -when words take shape").
Praca przy projekcie Queen of Snow była dla nas bardzo owocna i posłużyła do zbudowania nowej przestrzeni działania, bliskiej praktyce psychogeografii.
Nakład wydawnictwa jest limitowany i numerowany.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz